HTML

2013.03.31. 22:53 tulsokatagyalok

Függő Kávé

Az elmúlt héten felhívták egy olasz kezdeményezésre a figyelmem. Úgy döntöttem, hogy azzal is támogatom, hogy megosztom.

Itt találtam rá: https://www.facebook.com/pages/F%C3%BCgg%C5%91-k%C3%A1v%C3%A9/174687079351417

Erre:

Az alábbi történet jobban felmelegíthet téged, mint egy forró ital egy hideg téli napon.

Egy barátommal betértünk egy kis kávéházba. Miközben leadtuk a rendelést két vendég lépett be és ment egyenesen a pénztárhoz.
„ Öt kávét kérünk. Kettőt magunknak és hármat felfüggesztve.” 
Kifizették a rendelést, fogták a két kávét és elhagyták a kávézót.

Mi az a „felfüggesztett? - kérdeztem a barátomtól.
Várj egy kicsit és meglátod. – válaszolta.
Ismét bejött néhány ember. 
Két lány kért egy-egy kávét, fizetett majd távozott. 
Ekkor három ügyvéd lépett be. 
Kértek hét kávét. Hármat saját részre és négyet felfüggesztve”.
Amíg azon töprengtem, mégis mire szolgálnak ezek a „felfüggesztett” kávék, élveztem a kellemes napos időjárást, és gyönyörködtem a kilátásban, ami a hangulatos térre nyílt.

Hirtelen, egy kopott ruhákba öltözött, koldusnak látszó férfi lépett az üzletbe, és kedvesen a pincérhez fordult.
„Van egy felfüggesztett kávé a számomra? „
Ekkor megértettem. 
A vendégek előre kifizetnek egy vagy több kávét a saját fogyasztásukon kívül, amelyet megkaphatnak azok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy saját zsebükből vásároljanak maguknak egy meleg italt. 

Ez a kezdeményezés Nápolyból indult útjára és terjedt el a Világ számos országában. Néhány helyen nem csak kávét, hanem szendvicset vagy akár egy komplett étkezést is előre lehet fizetni.

(fordításért köszönet: Iren Farkasnak )

Szólj hozzá!

Címkék: függő kávé suspended coffee


A bejegyzés trackback címe:

https://tulsokatagyalok.blog.hu/api/trackback/id/tr315186532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása